O mně



Mikroprvek hořčík

Hořčík - indikace a použití

- zlepšuje paměť a kreativní myšlení
- je důležitý pro normální fungování nervů a svalů
- aktivuje enzymy pro výrobu energie v buňkách
- udržuje v dobrém stavu kardiovaskulární systém
- zabraňuje vápenatění cév
- zabraňuje křečem ve svalech
- reguluje hladinu cholesterolu (kombinovat s lecitinem a vit. B6)
- napomáhá při udržení acidobazické rovnováhy (překyselení)
- reguluje funkci štítné žlázy
- přispívá ke správné funkci prostaty
- zabraňuje vzniku ledvinových kamenů na bázi šťavelanů
- zabraňuje vzniku žlučových kamenů na bázi vápníku
- podporuje tvorbu žluči
- podporuje správný vývin plodu
- pomáhá udržovat tvrdou zubní sklovinu a
- zvyšuje odolnost zubů vůči kazům
- zabraňuje řídnutí kostí
- zlepšuje snášenlivost některých léků
- snižuje přecitlivělost na alergeny
- podporuje účinek inzulinu
- odbourává rtuť, olovo, hliníku a kadmium

Popis
Hořčík se účastní okolo 350 metabolických reakcí v těle. Je součástí mnoha enzymů podílejících se na metabolismu, syntéze proteinů a DNA. Je potřebný pro metabolismus vápníku a draslíku. Pomáhá udržovat normální funkčnost svalů a nervů. Zajišťuje stabilní srdeční rytmus, zdravý imunitní systém a v neposlední řadě také zdravé kosti a zuby. Nejlepším zdrojem hořčíku je uhličitan hořečnatý. Protože hořčík je v anorganické sloučenině velmi špatně vstřebatelný, musíme ho převést na organickou formu pomocí kyseliny askorbové.

Dávkování
Základní - minimální denní doporučená dávka: muži 400 mg; ženy 300 mg; děti od jednoho roku podle hmotnosti 10 mg/kg. To znamená, že při dosažení hmotnosti 40 kg se dostaneme na 400 mg a dávkování se již od této hranice dále nezvyšuje. Tyto dávky je však třeba brát jen jako základní, protože potřeba hořčíku se velmi významně zvyšuje se stoupajícím věkem. Vyšší spotřeba je také v těhotenství a při kojení, v závislosti na fyzické zátěži, při onemocnění srdce, diabetu apod. Hořčík se nejlépe vstřebává brzy ráno a dopoledne. Je tedy vhodné ho brát buď večer před spaním - po 21.hodině, nebo brzy ráno - nejpozději do 8.hodiny.

Odměřování uhličitanu hořečnatého - jemnozrnná struktura (pudr)
1 mocca lžička smáčknutá zarovnaná...250 mg obsahuje 72 mg hořčíku
1 čajová lžička smáčknutá zarovnaná...450 mg obsahuje 130 mg hořčíku

Př. 1: Tři mocca lžičky uhličitanu a dvě mocca lžičky AK dáme do skleničky, přidáme 100 ml vody a zamícháme. Získáme mírně kyselý roztok, který obsahuje 216 mg hořčíku.
Př. 2: Tři čajové lžičky uhličitanu a dvě čajové lžičky AK dáme do skleničky, přidáme 180 ml vody a zamícháme. Získáme mírně kyselý roztok, který obsahuje 390 mg hořčíku.

Odměřování uhličitanu hořečnatého - hrubozrnná struktura (prášek)

1 mocca lžička smáčknutá zarovnaná...1000 mg obsahuje 289 mg hořčíku
1 čajová lžička smáčknutá zarovnaná...1700 mg obsahuje 491 mg hořčíku

Př. 1: Jednu mocca lžičku uhličitanu a tři mocca lžičky AK dáme do skleničky, přidáme 120 ml vody a zamícháme. Získáme mírně kyselý roztok, který obsahuje 289 mg hořčíku.
Př. 2: Jednu čajovou lžičku uhličitanu a tři čajové lžičky AK dáme do skleničky, přidáme 200 ml vody a zamícháme. Získáme mírně kyselý roztok, který obsahuje 491 mg hořčíku.

Info:
Během intenzivního míchání vznikne za slabého šumění askorbát hořečnatý. Roztok je připravený k použití až je úplně čirý, bez mléčného zákalu nebo usazeniny na dně. Je-li výsledný roztok hodně kyselý, můžeme přidat další malé množství uhličitanu. Pokud roztok kyselý není, a obsahuje ještě část nerozpuštěného uhličitanu, přidáme trochu AK.
Pozn.: Rozpouštění prášku trvá o několik minut déle než u jemnější varianty pudr.

Co zvyšuje nároky na přísun hořčíku
- těhotenství a kojení
- seniorský věk
- diabetes
- analgetika, laxativa, diuretika, antikoncepční pilulky, hormonální léčba, antibiotika atd.
- chemické přísady v potravinách
- stresové situace - až dvacetinásobná spotřeba
- konzumace sladkostí a výrobků z bílé mouky
- konzumace alkoholu

Pozn.:
Protože výše uvedené dávkování je základní, můžeme ho podle potřeby několikrát navýšit.
Suroviny: Uhličitan hořečnatý 400 g farma kvalita; AK - kyselina askorbová.
Zdroje: fichema.cz; 4fitness.
 

Vytvořenou službou P-C.cz - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránek